ChatGPT'ye "lütfen" demek milyonlarca dolara mal oluyor.
OpenAI CEO'su Sam Altman, ChatGPT gibi yapay zeka modelleri ile kibar iletişimin şirkete yüksek maliyet getirdiğini belirtti. Altman'a göre, kullanıcıların "lütfen" ve "teşekkür ederim" gibi ifadeler kullanması, OpenAI'ye elektrik enerjisi açısından milyonlarca dolara mal oluyor.
X platformunda (eski Twitter) bir kullanıcının bu konuda sorduğu soruya Altman şu şekilde cevap verdi:
"Onlarla milyonlarca dolar ve iyi harcanmış para, asla bilemeyeceksiniz."
Bazı kullanıcılar, kibarlık dilinin yapay zeka ile iletişimde gereksiz olduğunu düşünse de, uzmanlar bunun tam tersini iddia ediyor.
Microsoft'un WorkLab ekibi de şunu belirtti: Kullanıcının kibarlık tonu, yapay zeka modelinin cevaplarının tonunu doğrudan etkiliyor:
"Model kibarlık tespit ettiğinde, daha kibar cevap verme olasılığı daha yüksektir. Generatif yapay zeka, kullanıcı girişlerinde profesyonellik, açıklık ve ayrıntı seviyesini yansıtır."
2024 yılının sonunda yapılan bir ankete göre, ABD'deki kullanıcıların %67'si chatbotlarla kibar bir şekilde konuştuklarını belirtti. Bunların %55'i bunu "doğru olanı yapmak" için yaptıklarını söyledi. İlginç olan ise, %12'lik bir grubun yapay zekanın gelecekteki olası bir "isyanda" onları hatırlayacağı umuduyla kibar olduklarını ifade etmesiydi.
Yorumlar
Yorum Gönder